Prima pagină » Bob Iger: Disney va reduce costurile cu filmele și emisiunile TV pentru a se concentra pe calitate, nu pe volum

Bob Iger: Disney va reduce costurile cu filmele și emisiunile TV pentru a se concentra pe calitate, nu pe volum

„Vin sub forma reducerii cheltuielilor per conținut, fie că este vorba de un serial TV sau de un film, unde costurile au explodat”, a declarat șeful Disney la o conferință cu investitorii.

Directorul general al Disney, Bob Iger, a declarat joi că firma sa examinează îndeaproape toate aspectele activității sale de conținut, atât în domeniul cinematografiei, cât și al televiziunii, pentru a găsi cea mai bună cale de urmat într-un mediu media complicat, care include o activitate de televiziune liniară în declin, o activitate de filme cinematografice cu un viitor incert și o activitate de streaming care este în creștere, dar care necesită o cale spre profitabilitate.

Vorbind la o conferință Morgan Stanley, Iger a declarat că societatea va analiza, în mod special, cât de mult cheltuiește pe conținut și câte proiecte produce în viitor.

„Mă bucur foarte mult că sprijinul pe care îl primesc din partea creatorilor de conținut ai companiei este semnificativ și real, și vine sub forma reducerii cheltuielilor per conținut, fie că este vorba de un serial TV sau de un film, unde costurile au crescut vertiginos, și nu într-un mod suportabil, în opinia mea. Cu toții sunt de acord cu acest lucru”, a declarat Iger, adăugând că este vorba, de asemenea, despre „înțelegerea volumului de care avem nevoie, reducerea cantității pe care o facem. Deci este vorba despre cât cheltuim pe ceea ce facem și cât de mult facem”.

Cu toate acestea, Iger a lăsat deschis potențialul de a face conținut pe care compania l-ar putea vinde în altă parte.

„Și, pe măsură ce căutăm să reducem conținutul pe care îl creăm pentru propriile noastre platforme, probabil că există oportunități de a acorda licențe unor terțe părți”, a spus Iger. „Pentru o vreme, acest lucru a fost ceva ce nu puteam face, deoarece favorizam atât de mult propriile noastre platforme de streaming. Dar, dacă ajungem la un punct în care avem nevoie de mai puțin conținut pentru aceste platforme, iar noi încă avem capacitatea de a produce acel conținut, de ce să nu-l folosim pentru a crește veniturile? Și asta este ceea ce probabil vom face.”

El a adăugat că tot ce ține conținutul francizelor de bază (Marvel, Star Wars, Frozen etc.) va rămâne exclusiv pentru platformele deținute de Disney.

„Disney este foarte puternic, cu siguranță cel mai puternic brand în domeniul divertismentului de familie”, a spus Iger, adăugând că, atunci când consumatorii vor vedea în luna mai filmul live-action Mica Sirenă, „vă va reaminti cât de puternic este brandul”.

Dar el a avut, de asemenea, comentarii sincere și interesante despre Marvel și Star Wars, sugerând că societatea se gândește cu atenție la abordarea sa față de aceste mărci în viitor.

„Ceea ce trebuie să analizăm la Marvel nu este neapărat volumul de povești Marvel, ci de câte ori ne întoarcem la sursă pentru anumite personaje”, a spus Iger. „Continuările funcționează de obicei bine pentru noi, dar ai nevoie de un al treilea sau al patrulea, de exemplu? Sau este timpul să ne întoarcem la alte personaje? Nu există nimic oprit în ceea ce privește marca Marvel. Cred că trebuie doar să ne uităm la ce personaje și povești extragem.”

„Și dacă vă uitați la traiectoria Marvel în următorii cinci ani, veți vedea multe noutăți”, a adăugat el. „Acum, ne vom întoarce la franciza Avengers, dar cu un întreg set de Avengers diferiți, de exemplu”.

„În ceea ce privește Războiul Stelelor, am făcut trei filme pe care le-am numit saga, care este, evident, succesoarea primelor șase filme ale lui George Lucas. S-au descurcat foarte bine la box office, extraordinar de bine, de fapt. Am făcut două așa numite stand-alone “Rogue One” și “Solo”. Rogue One s-a descurcat destul de bine, dar Solo a fost un pic dezamăgitor pentru noi. Ne-a dat de gândit că poate cadența a fost un pic prea agresivă. Așa că am decis să ne retragem un pic. Continuăm să dezvoltăm filme Star Wars. Ne vom asigura că, atunci când vom face unul, va fi cel potrivit, așa că suntem foarte atenți acolo.”

La un nivel înalt, Iger a spus că obiectivul este să se concentreze pe programe de înaltă calitate, invocând nu numai francizele de bază, ci și FX, pe care l-a lăudat atât ca producător de conținut, cât și ca brand.

„Știți, există atât de multe opțiuni pentru consumatori în acest moment și se revine la întrebarea: „Ce este diferențiat?” a spus Iger. „Acesta este un lucru despre care, evident, am vorbit, sunt acele mărci: Star Wars, Marvel și Disney și Pixar, de exemplu. Dar calitatea este, de asemenea, un factor de diferențiere”.

„Cred că cei de la HBO au dovedit bine acest lucru, în zilele lor de glorie, când programele de înaltă calitate făceau o mare diferență, și nu volumul”, a adăugat el. „Și pentru că platformele de streaming necesită atât de mult volum, trebuie să ne întrebăm dacă aceasta este direcția corectă în care trebuie să mergem, sau dacă poți fi mai exigent cu ceea ce faci, și să te concentrezi pe calitate și nu pe volum.”


Despre Disney+

Disney+ este platforma dedicată de streaming care cuprinde producții de la Disney, Pixar, Marvel, Star Wars și National Geographic și Star. În anumite țări, serviciul include și noul brand de producții de divertisment general, Star.

Serviciul de streaming, Disney+ face parte din segmentul Disney Media & Entertainment Distribution. Serviciul oferă o colecție de conținut original exclusiv, în continuă creștere. Printre care filme de lung metraj, documentare, seriale de acțiune și de animație și scurtmetraje.

Pentru mai multe informații, vizitați disneyplus.com sau căutați aplicația Disney+ pe majoritatea dispozitivelor mobile și a televizoarelor conectate.

Alte informații

Pentru mai multe informații din lumea Disney, vă invităm în grupul nostru de Facebook. De asemenea, puteți verifica secțiunea de noutăți a blogului nostru pentru alte articole.

Expert in TV & Movie Reviews

Lasă un răspuns